×
خبرخوان

اخبار

نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده‌ خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آن‌ها را تامین کنند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی‌جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات قبل از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.
پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه تازه از بیش از ۷۰۰ نفر سوالاتی در مورد رژیم غذایی‌شان پرسیدند، از جمله اینکه چه مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاصی را مصرف می‌کنند (مانند سبزیجات، نان، نوشابه‌های انرژی‌زا، شیر و چای) و سپس سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون آن‌ها را آزمایش کردند.
به گفته مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نان کامل می تواند حلقه گمشده از زنجیره سلامت غذایی باشد که در شیراز تلاش شده تا بار دیگر به سفره غذایی مردم باز گردد.
باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد در این خبر شما را با تغذیه مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان سینه آشنا کند.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استخراج ویتامین C از میوه گل نسترن، تولید داروهای ضد سرطان به صورت نانوکورکومین و اُمگا ۳ گیاهی به صورت مشترک با همکاری دو شرکت دیگر خبر داد
یک متخصص اطفال: میوه‌های خشک به دلیل اینکه کودک توانایی و قدرت زیادی در جویدن ندارد ممکن است باعث خفگی کودک شود.
یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.
6 غذایی که نباید بخورید دوشنبه, 27 فروردین 1403
یک فوق تخصص جراحی دستگاه گوارش و جراحی چاقی گفت: افراد بالای ۴۰ سال، اگر ناراحتی‌های معده طولانی مدتی دارند بجای درمان‌های سنتی نظیر نبات داغ و عرق نعنا می‌بایست پیش از پیشرفت بیماری، برای بررسی وضعیت معده خود به متخصص مراجعه کنند.
مطالعات نشان می دهد مصرف بیشتر سبزیجات چلیپایی ممکن است به جلوگیری از تصلب شرایین یا گرفتگی عروق که عامل اصلی خطر سکته مغزی و حمله قلبی است، کمک کند.