عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به خطرات ناشی از مصرف موادغذایی غیرارگانیک گفت: این مواد می تواند به بروز عارضه هایی مانند بلوغ زودرس، افزایش شکستگی های استخوان، آسیب به سلول های مغزی و پارکینسون منجر شود.
عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شش ماه نخست تولد نوزاد توصیه می شود تا تغذیه طفل انحصاری با شیرمادر انجام شود و این موضوع مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.
مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، روی، اسید فولیک و ویتامینها میتواند برای سلامت مو موثر باشد.
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فواید استفاده از کشمش و دمنوش آن توضیحاتی داد.
پاییز و زمستان فصل سیبزمینی است. در این روزها که از سیبزمینیهای پخته یا سرخشده خوشطعم لذت میبریم، احتمالا یک پرسش برای اکثر دوستداران این غذای خوشمزه مطرح است: آیا خوردن سیبزمینی که شروع به جوانه زدن کرده، بیخطر است؟
کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، کاهش سن ابتلا به سکته قلبی را از مهمترین مضرات مصرف فستفودها بیان کرد.
این کارشناس تغذیه با تأکید بر افزایش فعالیت بدنی یادآور شد: افراد کم تحرک شانس بیشتری نسبت به افراد فعال برای ابتلا به بیماری پر فشاری خون دارند.
در بحث مربوط به مدیریت یا درمان درد مزمن بخصوص وقتی انواع داروها اثری نداشته است، بسیاری از مردم به تغییر در سبک زندگی روی میآورند با این امید که چنین مداخلاتی ممکن است بتواند برخی نشانههای درد را کاهش دهد.
غذاهای متعددی وجود دارند که تصور میشود احتمالا باعث حمله میگرنی میشوند؛ البته تقریبا همه غذاها با گزارش خودِ بیمار شناسایی میشوند.
استئوآرتریت و اختلال مفاصل یکی از مهمترین دردهایی است که بسیاری افراد به ویژه در میانسالی از آن رنج میبرند. ناراحتی مفاصل و دیگر اختلالات مفصلی ممکن است فعالیت بدنی را در افرادی که این بیماری را تجربه میکنند کاهش دهد و در نتیجه باعث نداشتن تعادل انرژی و افزایش وزن شود.