×
خبرخوان

اخبار

اگر متوجه شده‌اید که خوردن میان وعده‌های شیرین باعث می‌شود که بیشتر از آن‌ها میل کنید، بدانید که شما تنها نیستید. خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات ساده می‌تواند به سرعت گرسنگی را برطرف کند و به بدن شما انرژی کوتاه مدت بدهد. اما آن‌ها تقریباً به سرعت دوباره شما را گرسنه می‌کنند و دوست دارید بیشتر بخورید.
دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با بیان اینکه: در یک فردسالم و در حال رشد بهتر است گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز نکنیم.
سیر تا پیاز فواید سیر پنجشنبه, 11 آبان 1402
کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مزایای مصرف سیر، گفت: مصرف سیر احتمال ابتلا به سرطان روده، معده و مری را پایین می‌آورد و موجب کاهش تولید ترکیبات سرطان‌زا و تومور سینه می‌شود.
خوراکی هرچه رنگی‌رنگی‌تر، خوشگل‌تر، جذاب‌تر و شاید خوشمزه‌تر؛ بنابراین اگر در سبد خرید خود سراغ رنگی‌رنگی‌ها می‌روید، سعی کنید گذرتان به ایالت کالیفرنیا در آمریکا نیفتد! به این دلیل که از سال ۲۰۲۷ میلادی، قرار است بازار بسیاری از خوراکی‌های رنگی‌رنگی‌ تعطیل شود.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که در دوران میانسالی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی می‌کنند، با افزایش سن در معرض کمتر خطر زوال قدرت شناختی قرار دارند.
محققان دانشگاه ایلینوی مزایای پنهان گردو را در مبارزه با سرطان روده بزرگ کشف کردند.
پژوهشگر طب سنتی توصیه‌هایی برای لاغری و رژیم غذایی ارائه داد.
متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مطالعات زیادی نشان داده است که بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خوردند، احتمال چاق شدنشان بیشتر از کودکانی است که صبحانه می‌خورند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی _ عروقی و سرطان‌ها با مصرف سبزی کاهش می یابد.
تغذیه برای کل بدن شما مهم است. همچنین مواد غذایی که مصرف می‌کنیم می‌توانند منجر به بهبود دید ما شوند.