رئیس انستیتو تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: میزان مصرف سالیانه هر نفر ایرانی از شیر و مشتقات لبنیات ، بین 65 تا 70 لیتر و این آمار در کشورهای توسعه یافته حدود 200 لیتر است.
مصرف روزافزون غذاهای آماده و فست فود، سلامت نسل جوان جامعه را به شدت تهدید میکند.
تیمی از دانشمندان علوم اعصاب و فیزیولوژیست ها در دانشگاه کمبریج که با یک تعدادی از همکاران موسسه علوم متابولیک Wellcome Trust-MRC در بیمارستان آدنبروک کار می کنند، دریافته اند که اسکن های MRI می توانند قسمت هایی از مغز را که در پاسخ به غذاهای چرب نقش دارند، آشکار کند.
متخصصان تغذیه درباره تفاوتهای نان سفید و نان سبوسدار و تاثیر آنها بر سلامتی توصیههایی دارند.
یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه آب پز کردن از بهترین روشهای طبخ تخم مرغ است، گفت: مواد غذایی حاوی تخم مرغ حداکثر چهار روز در یخچال قابل نگهداری است. همچنین تخم مرغهای خریداری شده حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ تولید باید مصرف شوند.
نتایج تحقیقات کنونی نشان داد که مصرف هفتهای یک بار شکلات خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.
یک کارشناس تغذیه در خصوص مصرف نوشیدنیهای رژیمی و فاقد قند گفت: مصرف مداوم نوشیدنیهای زیرو نه تنها کمک به لاغر شدن نمیکند، بلکه مصرف مداوم آن باعث افزایش وزن و افزایش میل به خوردن شیرینی میشود.
چغندر یا لبو از سبزیهای ریشهای مغذی و دوستدار قلب و عروق است و با توجه به وجود آنتیاکسیدانهای رنگی در ریشه و برگ آن باعث محافظت بدن در برابر بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی میشود.
عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور گفت: براساس تحقیقات متعدد انجام شده، نقش موثر مصرف سیر در پیشگیری از سکته قلبی به اثبات رسیده و این سبزی با کنترل فشار خون و چربی خون، تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی دارد.
یک کارشناس تغذیه گفت: هر قوطی نوشابه حدوداً به اندازه ۱۰ حبه قند مواد شیرین کننده دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن علاوه بر جذب کالری بالا در بدن باعث چاقی و اضافه وزن، دیابت، مقاومت به انسولین، پوکی استخوان و افزایش پوسیدگیهای دندان میشود.