یک متخصص تغذیه گفت:« با توجه به اینکه سرانه مصرف شیر در کشور در حد ناچیز است پنیر به عنوان یک ماده لبنی متراکم میتواند تا حد زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند.»
دانشمندان نزدیک به ۵۰۰ ژن را شناسایی کردهاند که تأثیر قابلتوجهی بر انتخابهای غذایی ما دارند. این بررسی در مقیاس بزرگ در زمینه رژیم غذایی و ژنتیک نشان دهنده پیشرفت قابلتوجهی به سمت ایجاد راهبردهای تغذیه شخصی، با هدف افزایش سلامت و کاهش بیماری، بر اساس ساختار ژنتیکی فرد است.
به گفته محققان، مصرف روزانه توت فرنگی ممکن است فواید سلامتی زیادی داشته باشد.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تغذیه با شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی نوزاد میشود. علاوه بر این تغذیه با شیر مادر باعث افزایش هوش کودک و نیز کاهش مرگ و میر نوزادان بر اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان میشود.
معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور درباره خطرات کاهش سطح املاح در بدن به دنبال بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: تمام واکنشهای بدن و عملکرد سلول به سلول ما وابسته به سطح سدیم و پتاسیم بدن است که حتی تغییرات اندک در آن، بدن را دچار علائم شدیدی خواهد کرد؛ پس باید مراقب باشیم در جایگزین کردن مایعات همراه با آب، نمک هم مصرف شود.
فوق تخصص بیماریهای کلیوی بزرگسالان با تاکید بر رژیم غذایی مناسب گفت: آب جوشیده شده به دلیل دارا بودن املاح بالا بر احتمال ایجاد سنگ کلیه میافزاید.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوقالعادهای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار میرود.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: گرمازدگی یا حمله های ناشی از گرمازدگی، زمانی اتفاق میافتند که بدن قادر به خنک کردن مناسب خود نباشد.
یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از میان وعدههای مناسب برای افراد لاغر و دارای اضافه وزن اهمیت دارد و نقش موثری در کنترل وزن ایفا میکند.
یک مطالعه جدید استدلال می کند که ارتباط قوی بین مصرف نوشابه و چاقی در بین نوجوانان در بیش از ۱۰۰ کشور وجود دارد. این تحقیق که در ۱۰۷ کشور در سراسر جهان انجام شده است، نشان می دهد که هر ۱۰ درصد افزایش مصرف روزانه نوشابه با افزایش ۳.۷ درصدی تعداد نوجوانان دارای اضافه وزن و چاق ارتباط دارد.