×
خبرخوان

اخبار

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد: پیروی از یک رژیم غذایی پایدار نوعی بازی دوسر برد محسوب شده و برای سلامتی شما و سیاره زمین کمک کننده است.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: قطع مصرف نان و برنج در مبتلایان به دیابت اقدام نادرستی است و حتی این امکان وجود دارد که با قطع این مواد غذایی اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.
اغلب متخصصان و کارشناسان علوم غذایی اتفاق نظر دارند که صبحانه از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که در صورت حذف یا بی‌کیفیت بودن ترکیبات آن می‌تواند بر سلامت افراد، اثرات نامطلوب بگذارد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص نحوه نگهداری آبغوره برای اینکه فاسد نشود، نکاتی را متذکر شد.
بر اساس یافته های مطالعه اخیر محققان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که بعد از ساعت ۹ صبح، صبحانه می خورند، در مقایسه با افرادی که قبل از ساعت ۸ صبح، صبحانه می خورند ۵۹ درصد بیشتر است
کارشناسان طی پژوهشی، یک رژیم غذایی آینده‌نگرانه برای پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و... را طراحی کردند که مهم‌ترین شاخصه آن مصرف لبنیات پرچرب و گوشت غیرفراوری شده است.
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف ادویه به طور قابل توجهی در کاهش وزن و چربی سوزی بدن تاثیر گذار است.
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان، گفت: هدف در رژیم غذایی کودکان دارای اضافه‌ وزن، کاهش وزن سریع نیست بلکه هدف طلایی، تنها تصحیح عادات غذایی آنان است.
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: در هنگام گرمازدگی بسیاری از صیفی‌جات مانند خیار، هندوانه، طالبی جایگزین الکترولیت‌ها یا مواد معدنی از دست رفته بدن خواهند شد که مصرف آن‌ها بسیار توصیه می‌شود.
یک متخصص طب سنتی گفت: یکی‌ از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در سراسر دنیا به ویژه در ایران پیاز است که آن‌ را بیشتر در غذاها به عنوان چاشنی استفاده می‌کنند، خوردن پیاز فواید باورنکردنی بسیاری دارد که در طب سنتی نیز خوردن آن توصیه شده است.