این متخصص تغذیه متوسط مصرف نان در کشور را حدود ۱۶۰ کیلوگرم برای هر فرد دانست، که سرانه مصرف بسیار زیادی است، در عوض مصرف روغن زیتون در کشور برای هر فرد، سالانه کمتر از ۲۰۰ گرم ذکر شده است، در صورتی که مصرف روغن زیتون از بسیاری از بیماریها از جمله چاقی ناسالم و پر فشار خونی جلوگیری می کند،
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمکهای صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمکها خطر ابتلا به انواع سرطانها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش میدهند.
متخصص تغذیه در خصوص عوارض جبران ناپذیر رژیمهای غذایی کوتاه مدت توضیح داد.
مدیر اسبق اداره سلامت و تغذیه وزارت بهداشت، با اشاره به نقش تغذیه در سلامت افراد، گفت: کمبود ید، تا ۱۳ درجه بر ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد.
یافته های جدید پژوهشگران کانادایی نشان می دهد؛ شروع به نوشیدن شیر در هزاران سال پیش توسط مردم اروپا منجر به افزایش قد مردم این قاره شده است.
محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، در مطالعه جدیدی دریافتند: مصرف آجیل درختی مخلوط (بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، ماکادمیا، گردو، دانه کاج، پسته و گردو) تاثیر مثبتی بر روی متابولیسم تریپتوفان دارد و سروتونین را افزایش می دهد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مواد آرایشی- بهداشتی مورد تائید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت کالا هستند که این برچسب مانند شناسنامه کالا بوده و معرف کیفیت آنها است .
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تازهترین گزارش خود هشدار داده است که به رغم روشنگریها و تلاشهای فراوان هنوز هم بسیاری از مواد غذایی در جهان حاوی چربیهای ترانس یا غیراشباع مصنوعی هستند که خطرناک و سمی محسوب میشوند.
«کلسیم شیر و لبنیات با کلسیم موجود در سایر خوراکیها جایگزین نمیشود...»؛ این هشداری بود که دکتر سعید حسینی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علومپزشکی تهران، درباره پیشگیری از کمبود کلسیم در بدن با مصرف لبنیات داد و در ادامه گفتوگوی ما را بیشتر با زوایای پیدا و پنهان شیر و کلسیم آشنا کرد.
یک متخصص فارموگنوزی گفت: مصرف گل گاوزبان برای بهبود علائم سرماخوردگى مفید است.